fredag 30 juli 2010

en förmiddag som denna

Efter en gårkväll fylld av självömkan fortsätter morgonen i dagen efter-anda, gårkvällens mjukiskläder, säsong 2 av Sex and the City och massor av kaffe. En gång var jag smal, vältränad och snygg, idag ösregnar det, en förlovning är bruten, jag kan inte äta chips eller choklad utan att vilja spy, alkohol slår stenhårt och direkt, jag är ensam som ett as, slogs av ett tokigt röksug (men jag röker inte, jag är en stark kvinna) och kan snart klassas som oskuld all over again. Jag behöver mer kaffe.

Vet inte ens riktigt vad det är med mig. Nog för att jag är bra på konsten att tycka synd om mig själv, men igår kväll och natt tar nog priset. Jag borde inte ens tycka synd om mig själv, jag borde prata i telefon med min flicka och ta hand om henne, men prata i telefon är inte ens att överväga eftersom jag då skulle behöva sitta på min av lastpallar bestående balkong för att få täckning, och det är för långt att åka. Tur att vi ska mötas i Uddevalla idag för vin, ost & tårar, eller i alla fall vin och massor av prat.

Men, att spy ur mig min ångest på webben för hela världen att läsa var nog ganska precis vad jag behövde, för nu tänker jag ta en dusch, gömma min sjukt fula kropp i sjukt snygga kläder, fixa hår och make, och bli den där starka, snygga, perfekta Amelie jag ständigt önskar mig att vara.

Fuck off, dåliga självförtroende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar