torsdag 3 juni 2010

en morgon som denna

Solen går upp över Bockholmsvägen, och idag tar min syster studenten. Känns helt overkligt att jag gjorde samma sak för bara ett år sedan, att det bara är ett år sedan jag fortfarande levde i intrigerna som kallades Es3B. Nej, nu är jag orättvis, att gå där är absolut inte det värsta jag har gjort i mitt liv, det fanns många bra saker där också. Men det är konstigt, bara ett år har gått, men känns som om det hände för en evighet sedan. Vet inte om tiden går för fort, eller om det är jag som är för ung för att ha perspektiv på saker och ting. Ett år är ju faktiskt bara lite drygt 5% av mitt liv, medan skoltiden för ögonblicket är typ... 60%. Eller nåt. Matte är ingen bra grej när klockan inte har vaknat än.

Min fet-ful-äcklig-mentalitet från gårkvällen har fortfarande inte riktigt lagt sig, men jag har några timmar på mig innan jag måste vara tillbaka i mitt positiva jag, så det går nog fint detta. Ska innan dess upp till kontoret och träffa master-faster, och då skulle jag nog kunna stå på randen till självutplåning och ändå vara genomglad efter en kvart.

Trots känslan av att vara fetfuläcklig längtar jag som ett troll tills denna fantastiska dag ska börja! (Det är svårt att börja aktivera sig när resten av Alingsås sover) För att visa på hur glad jag egentligen är i själen kommer här lite dagens;

Dagens musikvideo:
Joakim & Joel - Mer av dig Riktiga män gör saker tillsammans...

Dagens spotify:
Det är student, och

Dagens dikt:
Blåbären glittrade i morgonskymningen, klämtade lidelsefullt i storstadstystnaden. Kände sig som glas, lätt att se igenom, lätt att krossa ...
-Louise Ohlsson, Rebecka Wilhelmsson & Amelie Roolf

Dagens band:
Min fina vänner i Pluskompis, som spelar på Stålverket ikväll och på torget imorron!
Dagens kärlek: Dagens kärlek är ju som alltid du, men som vanligt spelar det ingen roll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar