torsdag 22 april 2010

en eftermiddag som denna

Känner mig som en sån där supernördig bloggare när jag sitter här hela tiden, men jag är inget annat än en periodare, och just nu har jag inte så mycket till liv, och inte så mycket att göra när jag nu sitter på bussen mot storstaden.

Har två grejer jag sitter och funderar över en eftermiddag som denna. Numero uno; när är man en sing/songwriter? Kom precis på mig själv med att kalla mig för det, och det är nog egentligen inte riktigt sant, men det hade sannerligen varit coolt. Vad är det som avgör att man får titulera sig med det? Jag ska fundera vidare, återkommer när jag har ett vettigt svar. Tills vidare hävdar jag att det är när man skriver och framför sina egna låtar, i vilken skala spelar ingen roll, och i så fall är det okej att jag kallar mig det.

Numero dos; jag är så galet taggad på att tatuera mig igen, men stort problem; jag har så många idéer att jag inte kan bestämma mig! Just nu pryds min kropp av ett kristusmonogram på insidan av vristen och texten "alltid sedd alltid älskad" på handleden, men denna gången vill jag göra något större, gärna sidan av revbenen. Men, som sagt; vad? Någon tribalvariant? Ranka av något slag? Text? (Typ "Dei est libertas") Mexikansk döskalle på överarmen kanske? Tål att funderas vidare på detta med inser jag ju. Bra att jag inte bokade tid när jag tänkte göra det. Hade blivit svårt att beskriva motivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar