onsdag 28 april 2010

en förmiddag som denna

Här har vi den, veckans onsdag. Konfirmander och Spektra väntar i eftermiddag, men jag började dagen med att cykla till Hjälmareds folkhögskola för att hålla morgonandakt. Stort mysterium hur jag lyckades ta mig dit, hade ingen aning om vart jag skulle, men fram kom jag, och mysigt blev det. Träffade Agnes mamma också och fick en rundtur på skolan. I like it!

Eftersom jag inte hade en enda tanke på vad jag skulle prata om utgick jag från dagens text ur "Kärlek som bär" (bästa boken någonsin för övrigt. Näst efter Bob Hanssons "Gunnar".)
Har du gett efter för dina svårigheter och problem som du ändå inte kan göra någonting åt? Då kommer du aldrig kunna släppa dem. Först när du lämnar allt i händerna hos Gud, som fortfarande gör under, som alltid har en hjälpande hand för dig, kan du räkna med förändring. Lovsjung Gud, och be i hans namn för det som tynger dig. Då ska du få uppleva hans under, hans läkning och förvandling i ditt liv, och i livet och hjärtat hos dem i din närhet.

Jesus är allt bra vacker. Nästan den vackraste jag vet tror jag. Inte sådär Tom Cruise-vacker, utan vacker i själen. Såna älskar jag mer än allt annat. Fast, jag gillar att titta på Tom Cruise också, och byggnadsarbetare.

Dagens spotifyskiva;
Lisa Ekdahl - Pärlor av glas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar